Timber by www.emsien3.com EMSIEN-3 Ltd

Kondilomi

Kondilomi, polne bradavice,
su imena za virusnu i polnu prenosivu bolest. Veoma su neprijatni zbog teškog lečenja,, kao i mogućnosti da bolest pređe u kancer.

HPV (Humani Papiloma Virus) izaziva ovu bolest najčešće genitalnog regiona (vagine, anusa i penisa, ređe kože testisa).
Smatra se da prelaz kondiloma u rak zahteva prisustvo drugih štetnih faktora, kao što su: zaraženost herpes simpleks virusom, loš imunološki status i pušenje. Vreme inkubacije, dakle vreme od infekcije do pojave bradavice može trajati od mesec dana do godinu dana.

HPV se prenosi seksualnim putem, čak i blagim dodirom dve sluzokože, kao i vertikalnom transmisijom sa majke na dete. Osim polnih sluzokoža u teoriji su opisani i kondilomi na usnama i u usnoj duplji kao posledica oralnog seksualnog odnosa sa zaraženom osobom, ali je ova pojava u praksi dosta retka. Moguće je i širenje kondiloma po telu, tj. prenošenje virusa sopstvenim rukama sa svojih bradavica na neinficirana mesta. Smatra se da osoba koja je jednom zaražena kondilomima nikada ne može potpuno da se oslobodi virusa već samo posle lečenja gubi manifestacije istog, dakle virus je prisutan, ali imunost mu ne dozvoljava da se ispolji.
To su obično mekane, izdužene papilomatozne tvorevine, često na peteljci, sa karfiolastom površinom, bele ili ružičaste boje. Moguća je sekundarna infekcija, macarecija i krvavljenje, kada se oseća specifičan miris. U početku su mali, kasnije mogu narasti i biti vrlo voluminozni.